Borta bra men hemma bäst, och jag säger tvärtom! hemma bra men borta bäst!

Hellow bitches, ne skoja bara :')
 
nu är ja hemma igen från Sverige, och saknar redan stället så sjukt mke :c
det finns så himla många trevliga personer i Sverige, liksom där kan man gå ut och gå och om man möter någon så kan de säga hej utan att man känner personerna! det hände mig några gånger :3
om man säger så, allt är så mycket lättare i Sverige, ja kan gå med ett äkta leende på läpparna, vara glad hela tiden, skratta, umgås med alla trevliga personer och våga göra pinsamma saker utan att bli "rädd"!
men de kan man VERKLIGEN inte på Åland. men som många vet, Åland är en skit ö ;)
 
Lite kortfattat vad ja gjorde i Sverige !
Kom dit fredag kväll vid 21:05 svensktid! gjorde då inte så mke och gick o la mig ungefär vid 11 tiden !
Lördagen fick ja gå upp rätt så tidigt pga att ja skulle med min kusin och kolla Bio! vi for vid 10 tiden på morgonen! for då och hämtade hans arbetskamrat och hans arbetskamrats styv pappa ! sedan for vi till Kista och kolla bio :3 Sedan gjorde jag inte så mke! tog de lugnt och såg på lite filmer med kusin när vi kom hem !
Sen senare på kvällen for ja, mamma och min moster till Ica Maxi och handla! sedan hem och där gjorde jag inte ett dugg! eller ja for ut och gick/joggade vid 8 tiden på kvällen eller vad den var ! 
Söndag for ja till Uppsala vid 12 tiden! gick in till Gränby och sen for vi direkt till min mammas morbror! 
var sjukt varmt så ja bytte kläder och gick ut o gick samt gick till Willys och handla ;)
sen tillbaka till honom och sen satt ja o slöa vid datan och kolla film och lite sånt !
Måndag vakna ja rätt så tidigt pga att ja skulle vara på akademiska sjukhuset klockan 10:00 ! så ah! tog bussen dit och sen satt ja där ett bra tag ! Tog sedan bussen tillbaka vid 12 någon gång ! och käkade då lunch och sen såg ja på film och sen for ja o mamma till båten! skulle in via några ställen före så ah :3
och sedan satt ja på båten i några timmar och sedan var ja på Åland och då vare bara o fara hem och sen sova :3
 
 
Idag vare då skola.. och man kan väl säga såhär! 
Det började bra, men efter de 2 första timmarna tappa jag humöret och allt, så att jag kan väl nt säga att det börja bra med skolan så fort man kom tillbaka till Åland..
men efter skolan drog ja ut och gick! nt så långt men sedan hem och gjorde ingenting!
Sedan senare på kvällen for ja ut och jogga/gick och gick då ner till stranden ! sjukt mysigt var de där och när solen värmde så bra så blev det ännu bättre ! var där ett tag och släppte lös på lite tankar och sedan jogga ja tillbaka !
efter det har jag inte gjort ett skit !  och nu tänker jag inte heller göra så mke mera!
blir och fixa lite, prata med några personer och sedan tror jag nog att ja tänker börja försöka sova :o
 
men de är iaf sista dagen imorgon i skolan för denna vecka :D 
kristihimmelfärdslov (ehm stav) på torsdag och fredag :D så att jag kan ju inte klaga att ja bara behöver gå 2 dagar i skolan denna vecka :3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0